CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 27, 2011

Happy Besday To My Friend

Teringat kat kawan-kawan sekolah. Antaranya my bestfriend Nurul Izzati. Kira kawan susah senang. Bila boring-boring aku ajak jupe kat bus stop. Bercerita sakan...Perkenalan dari naik bas sekolah yang sama, abang ape ye..abang ayop kot. Aku sekolah (P) Pudu, dan Izati sekolah (P) Bandaraya. Dari sekolah menengah sampai kami masuk U, still bestfriend.

Aku sayang kat dia, dia penyabar orangnya. Dulu aku time moody dia boleh buat gelak-gelak lagi. Sampai perangai aku ditegur oleh kawan aku Malathi. Sejak tu aku BERUSAHA tuk menahan moody aku nih. Dan alhamdullilah aku kira berjaya....

Lagi satu , masa aku amik Linguaphone yg berharga ribu riban, time tu aku study kat Uitm, Izati dah berjaya jadi guru, kira dah masyuklah kan, kat dia aku pinjam duit, kekadang banyak gak aku pinjam, tapi orang dah bagi pinjam, aku cepat2 bayar balik yelah takut2 gak terlupa lak. Tu jasa dia yg tak dapat aku lupa sampai akhir hayat aku.

Dia juga menjadi partner aku n lagi sorang kawan bila kami bercuti ke Langkawi..Dulu time belajar Langkawi every year aku pi, cam banyak duit, tapi bila dah keje nak gi Langkawi setahun sekali pun payah...Hahaha...

Sayangnya....bila dia dah jadi guru, network guru-guru nih kuat, dan akhirnya aku telah tersingkir.....tersingkir dari menjadi bestfriend ke friend saje, apatah lagi bila masing-masing dah kawin, lagilah jauh sangat...

Tapi ada inciden yg aku tak tahan yg menyebabkan aku menDELETE nama dia dari phonebook aku. Sedih sangat...hubungan dah jadi hambar....

So dikesempatan ini aku nak cuba hubung balik gan dia, aku nak mintak no hp dia balik, aku nak sambung silaturahim gan dia balik...

kepada sahabatku Nurul Izati, saya nak ucapkan Selamat Hari Lahir, semoga dimurahkan rezeki dan diberkati olehNYA..Amin.

0 comments: