CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 16, 2011

Tanyalah Ustaz


Hari Ahad lepas aku tengok Tanyalah Ustaz, tajuk Hak Suami Isteri. Mmg baguslah olahan dan kupasan Ust Amin. Sememangnya aku mmg follow ustaz nih punye rancangan atau blog. Dan kata-kata Ust yg nak aku kongikan bersama.

"Hari ini kita diuji oleh Allah dengan ujian kesedihan, hendaklah kita pergi kepada yang memberikan ujian itu, kerana sesungguhnya Allah yg memberi ujian itu tetapi Allah jua yg memberi penyembuhan tersebut. Ada seorang wanita menangis berjumpa dengan saya tak boleh bercakap cuma menangis tetapi setelah membaca yassin sehingga ayat ke 15 dah boleh bercakap-cakap dengan saya".

Ustaz juga ada bagi tips untuk menangani ujian kesedihan dan melembutkan hati.
1. Mengadu kepada Allah tentang kesedihan kita, Dia yang memberi ujian itu, tetapi Dia juga
yang menyembuhkan.
2. Membaca surah yassin dan surah khafi.
3. Surah Thoha ayat 1-5. Merujuk kepada sikap Saidina Umar yg begitu keras tetapi telah
lembut hatinya untuk memeluk islam kerana mendengar ayat yg dibaca oleh adiknya.
4. Sentiasa membaca al-fatihah untuk orang tersebut. Hendaklah dibaca al-fatihah sentiasa
jangan bila dah ada masalah baru nak baca.Masa tuh macam lambat sikitlah nak baiknya. Lepas tu sebelum masuk tidor ke tiup kat ubun kepala org itu. InsyaAllah usaha ini akan diberkati oleh Allah S.W.T.

Daripada ,

0 comments: